Decálogo TIC
1. Non fagas as cousas para impresionar ou polo gusto de usar
recursos informáticos. Non sometas os teus alumnos a un gran
despregamento de medios. Se os recursos informáticos non achegan nada
substancial, se non melloran a interacción ou non hai unha evidente
mellora do discurso producido e non aumenta a motivación dos teus
alumnos, quizais é mellor realizala como sempre a fixeches.
2. Define obxectivos claros de aprendizaxe e calcula
ben os riscos de facer a actividade por medio de recursos electrónicos.
Non esquezas que “The médium is not the message” (Nunan)
3. Busca sempre unha relación clara, práctica e coherente entre os
recursos electrónicos, os obxectivos que te marques e unha dinámica,
sempre que sexa posible, baseada na aprendizaxe colaboradora. Calcula a
interacción de maneira que a adquisición ou a práctica da lingua estean garantidas non só polo obxectivo da tarefa que se vai realizar
senón por toda a negociación de significado e da propia tarefa que se
necesita para levala a cabo. Fai un uso apropiado de cada recurso, non
todos serven para todo, cada un ten as súas posibilidades e as súas
limitacións, tenas en conta, e se non as coñeces, descúbreas antes de
formular a actividade aos teus alumnos.
4. Define claramente o papel do profesor, o tipo de retroacción, o
estilo do seu discurso, o seu papel en relación co recurso utilizado:
por exemplo, poderá exercer máis control no chat, mentres que actuará
máis como guía no intercambio de correos electrónicos, eta. Calcula
tamén o tempo que necesitará tanto para dinamizar a actividade, coma
para corrixir os resultados e enviar retroacción aos alumnos.
5. Busca xerar nos alumnos un discurso o máis real posible dentro de
situacións o máis comunicativas posible, susceptible de ser analizable
despois. Se o que se produce é demasiado temporal, nin ti nin os teus
alumnos poderán apreciar os resultados da actividade. Intenta crear
contextos de uso nos que os intercambios xurdan naturalmente do recurso
informático elixido. Non forces situacións, non lles forces a desviarse
do programado á busca de recursos máis acordes coas súas necesidades de
expresión ou de intercambio.
6. Pon atención á avaliación do produto, e tena en conta á hora de
deseñar a actividade. Por exemplo, pódese realizar a actividade cun
grupo de control que permita ver a diferenza co resultado da actividade
sen o uso deses recursos, ou unha avaliación ou auto-avaliación final,
ou a corrección do produto. Non esquezas avaliar tamén o grao de
dificultade técnica que tivesen, e o seu nivel de satisfacción e
motivación.
7. Somete a actividade, sempre que sexa posible, a algún instrumento
de análise que che permita descubrir erros de deseño, afinar nas
insuficiencias, así como aproveitar os acertos e descubrimentos para
posteriores actividades. Se che é posible, fai un resumo dos resultados.
8. Busca sempre o equilibrio entre orientación do titor e a liberdade
de acción do alumno, que este non perda nunca a súa autonomía,
móstralle estratexias para resolver os seus problemas e insuficiencias,
pero intenta que non note a túa presenza como unha presión.
9. Formúlache o uso de recursos como un ámbito educativo distinto ao
da clase establece claramente as diferenzas e sitúa a túa actuación en
relación co ámbito. Non se trata de reproducir senón de imprementar
mellorando o proceso de ensino-aprendizaxe.
10. Engade aquí os teus consellos aplicables só ao teu xeito de facer as cousas…
Aproveita as opcións que a realización de tarefas electrónicas nos
brinda. Ten en conta a posibilidade de publicalas na rede, a través de
servidores gratuítos ou do centro de traballo; ademais de afondar na
motivación, convértese nun factor que proporciona maior sentido ao medio
elixido: produto final realizado con ferramentas electrónicas
perdurable na rede.
OUTRO DECÁLOGO TIC
1. CREAR contornas de aprendizaxe que consideren a utilización do TIC, contextualizadas e integradas no currículo, aproveitando os múltiples recursos e achegas didácticas que proporcionan os seus distintos códigos e linguaxes.
2. INTERACTUAR / INTERACTIVIDADE entendida como o aumento de posibilidades para espertar interese e xerar unha aprendizaxe cualitativamente máis enriquecedor. Isto non quere dicir que a ferramenta que máis efectos inclúa sexa mellor ou peor, ao contrario, trátase de atopar a ferramenta máis adecuada á experiencia de aprendizaxe que se pretende propor.
3. INFORMAR. O TIC proporcionarnos unha cantidade inconmensurable de información. O acceso á información non é equivalente ao coñecemento, polo cal debemos de dotarnos e de dotar aos nosos alumnos de competencias relacionadas con argumentar puntos de vista propios e alleos, cuestionalos e, por suposto, descentrarse dos mesmos.
4. INNOVAR / INVESTIGAR entendido como un proceso de cambio planificado e orientado ao logro de mellorar a calidade da educación. Non se trata de substituír un recurso por outro, senón de modificar e/ou ampliar estratexias respecto das novas esixencias no tratamento da información.
5. COMPARTIR estratexias didácticas que inclúan actividades motivadoras, significativas, colaborativas, globalizadoras e aplicativas, orientadas cara a unha aprendizaxe significativa (aprender a aprender), promovendo a utilización autónoma dos coñecementos adquiridos.
6. COOPERAR / COLABORAR deseñando unha contorna de traballo conxunto, no que podamos almacenar e compartir a información, comunicarnos e organizarnos dunha forma integrada e moi áxil. Estas contornas han de proporcionar ferramentas o suficientemente flexibles para adaptarse aos contidos curriculares.
7. EXPERIMENTAR entendendo que o TIC poden utilizarse para novas prácticas docentes máis innovadoras, que fomenten a alfabetización en TIC, a profundización do coñecemento e xeración do mesmo.
8. FORMACIÓN debemos asumir un cambio de paradigma, entendendo a docencia como unha profesión do coñecemento e cuxo compromiso co aprendizaxe se desenvolve ao longo de toda a vida. O TIC son un gran aliado.
9. FERRAMENTAS entendidas como o conxunto de servizos, redes, software que se integran a un sistema de información interconectado e complementario. Ten como fin mellorar a calidade de vida das persoas, e actualmente convertéronse en instrumentos indispensables dentro do sistema educativo.
10. AVALIAR empregando distintas técnicas: visuais, auditivas e multimedia, e engadindo ferramentas de comunicación tanto sincrónicas (chats, pantallas compartidas e videoconferencias) como asincrónicas (correo electrónico, foros de discusión?). Integrando a innovación educativa, a investigación na aula, o perfeccionamento e a profesionalización dos docentes.
OUTRO DECÁLOGO TIC
1. CREAR contornas de aprendizaxe que consideren a utilización do TIC, contextualizadas e integradas no currículo, aproveitando os múltiples recursos e achegas didácticas que proporcionan os seus distintos códigos e linguaxes.
2. INTERACTUAR / INTERACTIVIDADE entendida como o aumento de posibilidades para espertar interese e xerar unha aprendizaxe cualitativamente máis enriquecedor. Isto non quere dicir que a ferramenta que máis efectos inclúa sexa mellor ou peor, ao contrario, trátase de atopar a ferramenta máis adecuada á experiencia de aprendizaxe que se pretende propor.
3. INFORMAR. O TIC proporcionarnos unha cantidade inconmensurable de información. O acceso á información non é equivalente ao coñecemento, polo cal debemos de dotarnos e de dotar aos nosos alumnos de competencias relacionadas con argumentar puntos de vista propios e alleos, cuestionalos e, por suposto, descentrarse dos mesmos.
4. INNOVAR / INVESTIGAR entendido como un proceso de cambio planificado e orientado ao logro de mellorar a calidade da educación. Non se trata de substituír un recurso por outro, senón de modificar e/ou ampliar estratexias respecto das novas esixencias no tratamento da información.
5. COMPARTIR estratexias didácticas que inclúan actividades motivadoras, significativas, colaborativas, globalizadoras e aplicativas, orientadas cara a unha aprendizaxe significativa (aprender a aprender), promovendo a utilización autónoma dos coñecementos adquiridos.
6. COOPERAR / COLABORAR deseñando unha contorna de traballo conxunto, no que podamos almacenar e compartir a información, comunicarnos e organizarnos dunha forma integrada e moi áxil. Estas contornas han de proporcionar ferramentas o suficientemente flexibles para adaptarse aos contidos curriculares.
7. EXPERIMENTAR entendendo que o TIC poden utilizarse para novas prácticas docentes máis innovadoras, que fomenten a alfabetización en TIC, a profundización do coñecemento e xeración do mesmo.
8. FORMACIÓN debemos asumir un cambio de paradigma, entendendo a docencia como unha profesión do coñecemento e cuxo compromiso co aprendizaxe se desenvolve ao longo de toda a vida. O TIC son un gran aliado.
9. FERRAMENTAS entendidas como o conxunto de servizos, redes, software que se integran a un sistema de información interconectado e complementario. Ten como fin mellorar a calidade de vida das persoas, e actualmente convertéronse en instrumentos indispensables dentro do sistema educativo.
10. AVALIAR empregando distintas técnicas: visuais, auditivas e multimedia, e engadindo ferramentas de comunicación tanto sincrónicas (chats, pantallas compartidas e videoconferencias) como asincrónicas (correo electrónico, foros de discusión?). Integrando a innovación educativa, a investigación na aula, o perfeccionamento e a profesionalización dos docentes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario